Senin, 02 Mei 2011

Jadikanlah Aku Pembawa Damai Tuhan,...!

Jadikanlah Aku Pembawa Damai
Tuhan,

Bila terjadi Kebencian
Jadikanlah aku Pembawa Cinta Kasih

Bila terjadi Penghinaan
Jadikanlah aku Pembawa Pengampunan

Bila terjadi Perselisihan
Jadikanlah aku Pembawa Kerukunan

Bila terjadi Kebimbangan
Jadikanlah aku Pembawa Kepastian

Bila terjadi Kesesatan
Jadikanlah aku Pembawa Kebenaran

Bila terjadi Kecemasan
Jadikanlah aku Pembawa Harapan

Bila terjadi Kesedihan
Jadikanlah aku Pembawa Sumber Kegembiraan

Bila terjadi Kegelapan
Jadikanlah aku Pembawa Terang

Tuhan,

Semoga aku lebih ingin menghibur daripada dihibur,
Lebih memahami daripada dipahami
Lebih mencintai daripada dicintai

Sebab dengan memberi aku menerima
Dengan mengampuni aku diampuni
Dengan mati suci aku bangkit lagi untuk hidup selama-lamanya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar